Посетете новия портал за покупко-продажба на машини и съоръжения, като натиснете тук.

Кои са грешките, които спъват бизнеса в България

Bookmark and Share Принтирай Изпрати на приятел
A A
Кои са грешките, които спъват бизнеса в България

Бизнес климата в страната се подобрява почти всеки месец. Предприемачите са все по-оптимистично настроени и очакват по-добри резултати, увеличение на приходите, както и възможност за разширяване на бизнеса. Страната ни става все по-предпочитана дестинация за чуждестранните инвеститори.

Въпреки това, бизнесът се нуждае от още подобрения в системата, които да му помогнат да се развива все повече. Някои от най-големите спънки са административната тежест, липсата на квалифицирана работна сила и недостатъчно добрите закони.

Често, обаче тези проблеми не са единствените, които вредят на бизнеса. Има няколко неща, които много предприемачи не взимат сериозно, а именно те вредят изключително на бизнеса. Ето и някои от тях.

1. Липсва стратегия

Живот „ден за ден“ не е най-добрата стратегия, когато се отнася до развитие на бизнес. Ако искате компанията Ви да се развива добре, трябва да имате план за действие за всяка една възможна ситуация. Дългосрочните планове са важни за един бизнес, защото определят ясна цел и посока.

2. Липса добро отношение

Към клиенти, към партньори и към служители. Добрата репутация се гради основно на емоциална основа. Ако се държите зле с клиентите и партньорите си не очаквайте добри резултати. Ако се държите зле със служителите си – не очаквайте развитие. Служителите Ви са двигателя на Вашия бизнес, а клиентите и партньорите са това, което изхранва компанията. Така че, старайте се разграничавате личния от професионалния си живот.

3. Липсва организация

За съжаление много предприемачи не взимат на сериозно факта, че бизнесът се нуждае от организация. В много компании не е ясно кой служител какви задължения и функции има. Често срещана е практиката всеки служител да отговаря за неща, които не са в неговата компетенция или не влизат в неговата длъжностна характеристика. Това не бива да е така, защото води до недоволство, че „някой върши работата на друг, а не му се плаща за това“.

4. „Аз мога всичко“

Бизнесът Ви не трябва да предлага на клиентите всичко. Таргетирайте една целева група, към която да насочите по-голямата част от продуктите и услугите си. В тази сфера трябва да бъдете най-добри. Ако предлагате всичко, от което един клиенти се нуждае е много вероятно да разочаровате. Това се отнася и до работните процеси на всеки един служител в офиса. Ако служителите Ви са нагърбени със задачи, от които нямат понятие е съвсем сигурно, че Ви разочароват. От това ще пострадате Вие, защото можете да загубите ценен кадър, разбиращ от своята работа, но е нагърбен с работата на друг.

5. Твърде големи очаквания

Не очаквайте от своите служители постоянно да бъдат на линия. Спазвайте тяхното лично пространство и не ги притеснявайте, когато са почивка или отпуска. Ако очаквате от някой да бъде постоянно на линия и да работи, колкото и каквото Вие пожелаете и то без допълнително възнаграждение, ще изгубите не само уважението на този служител, но и уважението на целия си екип. Грижата за Вашия бизнес е Ваша основна отговорност. Не на служителите Ви и не на партньорите Ви. Така че, опитайте да се справите сами. Ако това Ви затруднява прибегнете до съобщение, имейл или телефонен разговор, но в никакъв случай не настоявайте някой да пренебрегне своето семейство или приятели, за да дойде на работа в почивния си ден.  

Коментари: 0

Коментари