Стратегия и тактика за купуване на бизнес , част II

2010-05-03

Изграждането на стратегия за купувача на бизнес е личен акт, с осъзнати и с подсъзнателни елементи. Стратегията не винаги се споделя. И не изцяло. Тя е съкровена. Ис­кам да се занимавам с това!  е достатъчно обяснение за околните.

Тактиката при купуване на бизнес трябва да бъде много обхват­на. Необходимо е да се опознае продавачът, да се направят проучвания, да се потърсят сравнения. Много от нещата могат да се намерят и в интернет  общите особености на бранша, неговото състояние, споделеното от други и т.н.  Често отговорите не са директни, необходим е анализ и вникване в същността.

Първият въпрос от тактиката е какво е състоянието на пазара за конкретната дейност  нейното присъствие в съвкупното потребление, в населеното място, в района, та дори и в интернет. (Да си го кажем, най-лесно са прави бизнес в София, защото пазарът е там и всичко ти е под ръка.) Веднага и във връзка с този въпрос трябва да се определи и място­то на предлаганата дейност в бранша  винаги има подреждане, вина­ги има някои с по-добра позиция. А това си е чиста проба маркетинг. Предварителното пазарно про­учване при покупката на бизнес е задължително. Иначе може да се купи нещо, което на никого не трябва.


Обратно