Важни стъпки за реализиране на бизнес идея

2022-06-10

Ако четете този текст, по всичко личи, че имате план да осъществите своя нова бизнес идея и обмисляте да стартирате личен бизнес. Може би ви е омръзнало да сте зависими от някой и искате най-после да постигнете нещо сами. Нещо, което ще ви носи добри доходи и ще изпълни мечтите ви. Най-вероятно обаче се чудите в коя посока да поемете и как да започнете да печелите пари за себе си. Може би се колебаете между това дали да отворите електронен магазин за здравословни храни, сайт за обяви или да изградите бизнес, базиран на вашите страсти и хобита, или пък да използвате ръчните си умения и например да създавате уникални мебели. Със сигурност идеите в главата ви са много, но вие не знаете от къде и как да започнете.

Каквото и да планирате, преди да започнете собствен бизнес, трябва да проверите своята бизнес идея. Как да го направите и откъде да започнете? Има цели 6 стъпки, през които трябва да преминете.

1. Разкажете на другите за собствения си бизнес

Много хора, които правят първите си стъпки в бизнеса, се страхуват да разкрият пред останалите своята концепция и идея за управление на собствения си бизнес. Това е най-голямата грешка, която можете да направите още от самото начало. В крайна сметка на вас ви трябва обратна връзка за това дали идеята ви е добра и си струва или не. Разбира се, можете да говорите с членове на вашето семейство и приятели, но все пак това не е най-добрият метод. Вероятно от тях няма да получите конструктивна или градивна критика, която е толкова ценна на този етап, тъй като те няма да искат да ви обезкуражат или ще им липсва достатъчна проницателност по темата.

И така, къде да търсите така важната обратна връзка? Има много възможности. Можете да започнете например от някой семинар и да говорите с хората от там.

Ако сте по-скоро интроверт, можете да проверите собствената си бизнес идея онлайн. Освен това ще получите бърза и ефективна обратна връзка в социалните медии. Просто намерете групи около темата, свързана с основната ви идея, и им задайте ключови въпроси, свързани с евентуалния успех на вашия бъдещ собствен бизнес.

Колкото повече информация получите, толкова по-добре ще използвате и развиете собствената си идея. Може би ще разберете, че вашата концепция не привлича достатъчно внимание от потенциалните клиенти и затова е по-добре да пренасочите бизнеса си по друг начин. Но също така е много вероятно да получите информация, чрез която ще прецизирате по-добре продукта или услугата и да го адаптирате към нуждите на потребителите на концептуалния етап.

2. Преди да започнете собствен бизнес, проверете конкуренцията

Ако смятате, че вашата идея е толкова уникална и никой друг все още не я е измислил, определено грешите. Преди да започнете своя бизнес, започнете да проучвате темата и проверете дали индустрията, която сте избрали, представлява достатъчно голям интерес.

Със сигурност има хора по света, които вече са направили или правят в момента това, което вие искате да развивате. Това обаче не се оказва лоша новина за вас, а напротив. Това означава, че някой вече е инвестирал време и ресурси за валидиране на същия или подобен план и бизнес модел. Благодарение на това можете да оцените грубо размера на пазара, както и да разберете в кои области вашият продукт има шанс да спечели предимство пред конкуренцията. Използвайте готова идея и я усъвършенствайте, така че да работи във ваша полза.

3. Започнете печеливш бизнес с минимално ценен продукт

Друг много добър начин за проверка на бизнес идеите е да създадете минимално ценен продукт, който е минимална версия на продукта или услугата ви, способна да реши основния проблем на клиента.

Ето един хубав и полезен пример: Когато искате да стигнете от единия бряг на реката до другия, не е задължително веднага да построите цял кораб, а просто имате нужда от сал, понтон или дори спасителна лодка, за да успеете в начинанието си. И в двата случая ще постигнете целта си, единствената разлика ще бъде вашето удобство.

Въпреки това, когато искате да тествате идеята си, допълнителните удобства не са от съществено значение. Най-важното е дали някой трябва да премине от другата страна или не.

Продуктът с минимална стойност също ще работи перфектно в електронната търговия – например не е задължително да правите онлайн магазин с много колекции и стотици продукти. За да тествате интереса на група потенциални потребители, една колекция с няколко артикула е напълно достатъчна. Обхватът на услугите или продуктите може да се развива постепенно в зависимост от нуждите на клиента.

4. Изградете списък с първите клиенти, преди да създадете продукт

Започнете свой собствен онлайн бизнес, като изградите целева страница, където ще представите в детайли бъдещия си продукт, с особен акцент върху неговите функции и конкурентни предимства. Тук е добре да бъдете напълно честни с потребителите си. Обяснете им, че вашият продукт все още не е готов, но ако го купят сега (предварителна продажба), те ще получат нещо уникално или ограничено издание от него.

Пуснете тестова целева реклама в социалните мрежи и „Гугъл“. Така ще спечелите първите клиенти и потребители, които ще посещават уебсайта ви или онлайн магазина. Когато се отнася за оценка на техния интерес, имате две възможности:

- можете да насърчите потребителите да предоставят имейл адреси, на които ще получават информация за пускането на продукта;

- определено ще бъде по-надеждно за вас, ако убедите клиента на този етап да закупи и плати продукта, който трябва да получи.

5. Crowdfunding – вземете средства за собствен бизнес

Разбира се, ще ви трябват пари за старт, за да започнете собствения си бизнес. Може да не започвате веднага с големи инвестиции. Но ако все още не разполагате с нужните ресурси, опитайте с Crowdfunding. Това не само е чудесен метод за набиране на пари за реализиране на идея, но и перфектен начин да проверите потенциала на вашата бизнес идея. Ако някой се заинтересува от вашата концепция и реши, че си струва да инвестирате в нейното развитие, това е най-добрият знак за вас, че вървите в правилната посока.

Не забравяйте обаче, че аудиторията на този тип платформи са предимно ентусиасти на всякакви новости (особено технологични) и ловци на тенденции. Следователно не всяка идея за бизнес има начин да бъде надеждно проверена с помощта на crowdfunding. Този метод ще работи чудесно с всякакви джаджи и оригинални аксесоари.

6. Използвайте Google Trends

Това е още един страхотен инструмент, чрез който ще оцените стабилността и възможното развитие на пазара, на който искате да влезете в собствен бизнес. Google Trends се основава на фрази, въведени от хора в най-голямата световна търсачка. Освен това този инструмент ви позволява да анализирате данни от преди няколко години, поради което е надежден източник на информация.

Познаването на Google Trends също ще бъде полезно в по-късните етапи от развитието на бизнеса и онлайн продажбите. Следвайки теми, които в момента са по-популярни, можете да реагирате непрекъснато към нуждите на потребителите и да адаптирате офертите си към тях. Много онлайн магазини и уебсайтове за обяви ефективно използват Google Trends по този начин.

И накрая, обобщено: без значение какъв опит имате и каква индустрия искате да управлявате със собствения си бизнес, хубаво е да имате правилен план и добра бизнес идея. Ако следвате горните съвети и проверите своя бизнес модел, преди да започнете бизнес, имате шанс да изградите своя собствена марка, която е наистина да бъде успешна.

 


Обратно