Посетете новия портал за покупко-продажба на машини и съоръжения, като натиснете тук.

KPD.bg

Стратегия за продажба на бизнеса , част II

2013-06-30

Друг елемент от стратегията за продажба на бизнеса е оценката. Първата оценка, а често и окончателната, прави самият собственик. И така е редно. Защото само той знае колко и какво му е струвало всичко дотук. Ако надделеят емоциите цената става завишена, ако се намеси разумът - може да стане прилична... и приемлива. Разбира се, всеки собственик в подобна ситуация се опитва да събере повече пазарна информация, да направи сравнения, да се допита до други в бранша. Но... винаги тегли нещата в своя полза.

Разделянето със създадената дейност е болка. Каквото и да си го­ворим това е част от предприемача, част от неговата същност. И едва ли може да се постигне справедлива цена. Затова трябва да се търси приемлива цена - такава, каквато би довела до продажба. За да продължат нещата напред, за да пребъде създаденото, макар и в чужди ръце. Препоръчително е при създаването на окончателната оценка да се потърси съдействие на консултант или анализатор, на някой, който има придобит опит в подобни сделки.

Страничният поглед, чуждата оценка могат да балансират очаква­нията и реалностите. Тук ви предлагаме методика за пресмятане цената на бизнеса, но тя си остава примерна, защото в крайна сметка оценката винаги е су­бективна и защото стойността на неосезаемите активи не може да се изчисли без да ги усетиш, без да си живял с тях. Паралелно с оценката или отделно от нея, трябва да се направи и вътрешен анализ на дейността - да се определят силните и слабите страни на всеки етап от нея, да се помисли за възможно краткосрочно подобряване (за дългосрочно няма време).

Тук участието на страничен анализатор е почти задължително - емо­ционалната обвързаност на собственика или на управляващия екип, е твърде голяма, за да покажат реалното състояние на нещата. В зависимост от конкретните условия могат да се предначертаят малки подобрения с добър ефект, които да предадат по-привле­кате­лен вид на дейността.

В много случаи на собствениците не им е до такива мерки - те прос­то бързат да се освободят. Но пък възлагането на подобрителните мер­ки на външен екип може да вдигне цената по сделката - вложените подобрения да се остойностят няколкократно. Въпрос на избор. И на финансови възможности. И на преодоляването на онази национална черта - да предлагаш скъпо триците, когато бързаш да продадеш браш­ното. И да се стремиш да продадеш в недобър вид.  Пазарът на бизнес не е битак, той изисква добро състояние. Толкова за стратегията.  Нейната крайна цел е да утвърди решението за продажба на бизнеса, да стигне до конкретна цена, евентуално - и до план за малки по­добрения.

 

 


Обратно

Сектори

Търси

Новини

Легендарният Ричард Брансън...

на 21.04.2017

Предприемачът и филантроп Ричард Брансън ще посети...

Идео Груп ще популяризира...

на 18.04.2017

Идео Груп е българска компания, която се занимава с...

Анализи

Стратегия за продажба на бизнеса, част III

на 06.07.2013

След това нещата се поемат от тактиката. Тя трябва да ...

Стратегия за продажба на бизнеса , част II

на 30.06.2013

Друг елемент от стратегията за продажба на бизнеса е...



Валутни курсове

1.8346
USD
2.2940
GBP
1.8310
CHF
1.9558
EUR
Източник: BNB

Времето

3 °C Измерено в 03:30
Ясно време
Вятър: посока Юг, скорост 4 км/ч
Влажност на въздуха 87%
Източник: wunderground.com

Статистика

Брой оферти:11149
Брой идеи:703