Идея №:4165 Публикувана:01.10.2025
За компаниятa
Femperial е бутиков бранд за ръчно изработени аксесоари за коса и чанти, който поставя акцент върху оригиналния дизайн, ръчната изработка и вниманието към детайла.
Историята на бранда започва през 2020 г., по време на пандемията, когато основателката превръща своето хоби в начин за изразяване и устойчив бизнес проект. Официалното дружество в България е регистрирано през декември 2021 г., като в този период основната дейност включва производство на аксесоари и внос на дрехи от Турция, а оборотите достигат 3 000-4 000 лв. месечно.
През 2024 г. брандът е преместен в Мюнхен, Германия с цел създаването на повече международни контакти и разпространението на бизнеса на международния пазар. Въпреки липсата на платена реклама, Femperial успява да реализира обороти изцяло от органични поръчки. Това показва реален пазарен интерес към продуктите, който е потвърден и от клиентските оценки - Etsy магазинът има средна оценка 5 звезди от клиентите си.
В допълнение към Etsy, брандът развива още в началото на стартирането на компанията собствен онлайн магазин на платформата Shopify, който в момента е временно спрян с цел обновяване - нова продуктова фотография и ребрандирана визия. Shopify сайтът е планиран като основен канал за бъдещи продажби, тъй като осигурява независимост от маркетплейсите и позволява по-ясна бранд идентичност.
Femperial вече разполага и с изградена мрежа от контакти - доставчици на платове в Турция и Италия, както и шивашки ателиета в България. Това осигурява надеждна база за бъдещо производство и скейлване, включително.
База и ресурси
Брандът вече има изградена материална и творческа база, която позволява работа и развитие:
- разработени кройки и модели на аксесоари;
- професионална шевна машина;
- наличност на платове и материали за бъдещи колекции;
- офис оборудване, необходимо за организация и управление на процесите.
Това гарантира, че при осигурено финансиране може да се премине бързо към мащабиране на производството и увеличаване на продажбите.
Освен онлайн присъствието, брандът предлага и уъркшопи за изработка на чанти. До момента приходите от тях варират средно до 300 евро нетна печалба на месец. Това направление е по-скоро допълващо и с имиджов характер, отколкото основен източник на устойчиви приходи като форматът на уъркшопите е разработен и дигитално.
Основни предизвикателства
Най-голямата спънка за разрастването на Femperial винаги е липсата на финансиране в маркетинга - платена реклама, инфлуенсър партньорства и изграждане на силно присъствие в социалните мрежи. Въпреки органичния интерес, мащабирането на продажбите е трудно без инвестиции в популяризация и позициониране на бранда.
Приоритети за развитие
1. Финансиране на маркетинг, реклама и инфлуенсър партньорства - ключова стъпка за увеличаване на продажбите и достигане до по-широка аудитория.
2. Позициониране на Femperial като разпознаваем бранд в Европа чрез стратегически маркетингови кампании, колаборации и разширяване на продуктовото портфолио.
3. Ателие/шоурум - възможност за развитие в следващ етап. Производството в България предлага по-ниски разходи и подкрепя местното занаятчийство, докато Мюнхен осигурява по-добро международно позициониране и достъп до креативна общност. Локацията ще се избере според стратегията на инвеститора и обема на финансирането.
Заключение
Femperial вече има доказан интерес от клиенти, стабилна основа и отлични отзиви. С правилното финансиране за маркетинг и бранд позициониране, проектът има потенциал да се превърне в устойчив и разпознаваем моден бизнес с европейско присъствие, да осигури работни места за хора в модния и шивашки бранш, както и да развие капацитет за достигане до известни лица и ключови модни събития в Европа.
Публикувана на:
01.10.2025
Прегледи:
8