Агенция за частни уроци.

Идея №:1001 Публикувана:11.12.2012
Прегледи: 9634

В текста по-долу съм описал накратко бизнес идеята, защо тя е добра възможност за инвестиция, колко пари Самата идеята е да се направи агенция за частни уроци по различни предмеди за ученици 1-12 клас, кандидат-студенти и студенти. Както и курсове по чужди езици за ученици, студенти, кандидат-студенти за чуждестранни университети и хора от бизнеса, желаещи да подобрят своето владеене на чужди езици, вече доста нужни в бизнес отношенията на всяка по-сериозна фирма, заради интернационализацията на българския и международния пазар. Голям плюс при реализирането на един такъв бизнес е, че търсенето на всички типове услуги, изпроени по горе, всяка година се увеличава. Родителите на ученици и гимназисти до 12 клас вече все по-често пригятват до частни уроци, тъй като повече хора започват да разбират нарастващото значението на доброто образование и престижната диплома при реализирането на пазара на труда на младите хора, а най-добрият начин да се гарантират тези неща е като помогнат на децата си да изградят стабилна основа още в първите години на образованието си. Все повече деца от 7-8 клас решават да се включат в конкурирането за ограничения брой места в по-елитните гимназии и прибягват до интензивни частни уроци по математика, и български език и литература. При кандидат-студентите увеличението в търсенето на частни уроци се усеща най-много, тъй като специалностите в университетите, предлагащи добра реализация са все по-желани и може би вече 90-95% от хората, борещи се сериозно за дадена специалност разчитат на подготовка чрез частни уроци, за да подобрят шансовете си да бъдат приети. И колкото повече хора тръгват на частни уроци, толкова по-наложително става за останали също да го направят, за да имат равни шансове за влизане в желаната гимназия или университет, тъй като часнтите уроци предлагат подготовка, концентрирана върху нужните изпити. Тъй като идеята е за агенция на тероторията на Пловдив, прилагам информацията, която съм събрал за този град. Според информацията, която успях да събера, в град Пловдив един випуск се състои от около 7000 ученици. Т.е. всяка година има около 7000 първокласника, 7000 десетокласника, 7000 дванадесетокласника и т.н. Или общо около 84 000 ученика всяка година. Не всички от тях ползват частни уроци, но нещата по класове стоят горе-долу така: 1 клас – 7000 деца, от които 5-10% ходят на частни уроци по математика, бъгларски език и др общообразователни предмети всеки делничен ден. Или около 500 първокласника средно, които ходят на уроци през цялата година. 2 клас – 7000 деца, от които 10-15% ходят на частни уроци по математика, български език и др. общообразовални премети поне по два-три пъти седмично. Или около 800 второкласника средно, които ходят на уроци през цялата година. 3 клас – 7000 деца - същото като 2-ри клас. Около 800 третокласника ходещи на уроци през цялата година. 4 клас – 7000 деца - същото като при 2-ри и 3-ти клас. Около 800 четвъртокласника ходещи на уроци през цялата година. 5 клас – 7000 деца, от които 10-15% ходят на частни уроци по математика и по български език и литература, поне два-три пъти седмично. Или около 800 петокласника средно, коио ходят на уроци през целята година. 6 клас – 7000 деца – същото като 5-ти клас. Или около 800 шестокласника средно, които ходят на уроци през цялата година. 7 клас – 7000 деца, от които поне 30-50% които заради кандидатстването в добри гимназии ходят на уроци по математика и български език и литература по два-три пъти седмично. Или около 2400 седмокласника средно, които ходят на уроци всяка година. 8 клас – 7000 деца, от които поне 30-50% които заради кандидатстваето в добри гимназии ходят на уроци по математика и български език и литература по два-три пъти на седмица. Или около 2400 осмокласника средно, които ходят на уроци всяка година. 9 клас – 7000 деца, от които 10-15% ходят на уроци по математика и български език и литература два пъти седмично. Или около 800 деветокласника, които ходят на уроци през цялата година. 10 клас - 7000 деца - същото като 9-ти клас. Или около 800 десетокласника, които ходят на уроци през цялата година. 11 клас – 7000 деца - същото като 10-клас. Или около 800 единадесетокласника, които ходят на уроци през цялата година. 12 клас – 7000 деца, от които 30-50% ходят на уроци по един или два предмета от български език и литература, математика, история, химия или биология, по два-три пъти седмично. Или около 2400 дванадесетокласника средно, които ходят на частни уроци през цялата година. И доста голям процент от тези 2400 деца всъщност започват да ходят на частни уроци още от началото на 11 клас, за да имат две години за подготовка, вместо само една. Отделно поне 10-20% от останалите дванадесетокласници се сещат да ходят на уроци към края на учебната година, което прави още около 1000 дванадесетокласника всяка година, които ходят на частни уроци през последните 2-3 месеца от втория срок, било то в подготовка за матурите, или за кандидат-студентските изпити. Забележка: По-горе съм записал по колко дни от седмицата учениците посещават частни учители, а не по колко часа частни уроци се събират на всеки ученик. Почти всички ученици предпочитат частният урок да е дълъг 2 учебни часа( 90 минути) и съответно плащат за два учебни часа при всяко ходене на частен урок. Т.е. хората които ходят по 3 пъти седмично на частни уроци прекарват там по 6 учебни часа и плащат за 6 учебни часа. Обобщение на бройките: 1-6 клас: Около 6500 ученика от първи до шести клас, които ходят на уроци по няколко пъти всяка седмица. Като се има предвид, че цената на един час уроци варива от 5-10 лева и че както написах в забележката почти всички от тези деца ходят на уроци, с продължителност два учебни часа, може да се каже, че един ученик 1-6 клас дава за частни уроци средно 30-40 лева на седмица. 7-8 клас: Около 4800 ученика от седми и осми клас, които ходят на уроци по няколко пъти всяка седмица. Тук цената на уроците пак варира 5-10 лева за учебен час, така че всяко от тези деца дава средно по около 30-40 лева за частни уроци всяка седмица. 9-11 клас: Около 2400 деца, които ходят на уроци по няколко пъти на седмица. Цените отново са от порядъка на 5-10лв. за час, и може да се каже, че всеки от тези ученици също дава средно по 30-40лв. за уроци всяка седмица. ( тук не броя кандидат-студентите, които посещават подготвителни курсове за матури и влизане в университет два години, като започват от 11 клас) 12 клас: Около 2400 деца, които ходят на уроци по няколко пъти на седмица. Цените обаче вече са от порядъка на 10-20лв. за учебен час и вече може да се говори за средна цена, която плаща един кандидат-студент за уроци на седмица около 50-70лв. Например на всички кандидат-студенти, решили да се опитат да влязат в паралелки по право им се налага две години да ходят всяка седмица на уроци както по български език и литература, така и на уроци по история. Тези деца, които са решили да се подготвят две години, вместо една, плащат тези пари и в 11 клас. И отделно около 1000 деца, които през последните няколко месеца от срока хвърлят средно по 50лв. на седмица за частни уроци в подготовка за матурите и кандидат-студентските изпити. Общо взето всяка година в Пловдив около 15 000 – 17 000 ученици ходят на частни уроци по една или друга причина и всяка седмица тези ученици дават пари за уроци. Ако трябва да сложим някаква средна сума, която се дава от учениците от 1-12 клас за частни уроци за седмица, мисля че 40лв. е добро предположение. 15 000 ученика даващи по 40лв. за частни уроци на седмица са 600 000 лева всяка седмица, които хората харчат за тази услуга. И в Пловдив няма фирма, която да се възползва от това. Дори да има леки грешки в изчисленията, а не би трябвало, тъй като съм се придържал по-скоро към по-ниските, отколкото към по-високите числа и суми, не по-малко от 500 000лв. плащат учениците за частни уроци всяка седмица, или поне по 2 000 000 лева на месец. А това си е сериозна сума. И тук не броя студентите, ходещи на частни уроци. Не броя кандидат-студентите ходещи на курсове по английски с цел да кандидатстват в чуждестранни университети. Не броя и хората, които биха били заинтересовани от езикови курсове. Така цифрата става много по-голяма от 600 000 лева седмично. Поне 5-10% от студентите посещават по няколко месеца годишно частни уроци по математика, цената на които варира от 10-20лв. за час. А студентите в Пловдив са може би над 30 000( не съм сигурен за бройката). И тъй като времето, когато се провеждат семестриалните обучения за редовните и задочните студенти се различава, това гарантира почти целогодишно търсене на частни уроци по математика за студенти. В Пловдив около 500-700 кандидат-студента за чужбина всяка година се подготвят по различни чужди езици, най-вече по английски. Със сигурност 90% от тях посещават езикови курсове, в даден момент от подготовката си, заради сложността на изпитите. Стандартните подготвителни курсове са или едногодишни включващи 20 посещения на индивидуални курсове, обичайната цена на които е 25-50лв. за посещение( 2 учебни часа или 90 минути), или едногодишни и двугодишни курсове в групи от по 5-10 човека, като цената тук е по-ниска за всеки, но общо надхвърля 50лв. за два учебни часа. Общо взето подготвителни курсове за Toifel излизат от 350-1000лв. за всеки кандидат-студент, в зависимост от неговите индивидуални нужди и това с какво ниво започва езика. Тези цифри важат и за езиковите бизнес курсове. Също е важно да се има предвид, че доста ученици от близки до Пловдив градове ходят на частни уроци в града, а тях не съм ги смятал в горните обощения. Предимства на бизнеса 1. Всяка година броя на учениците е един и същ, и заради покачващите се изисквания на бизнеса към добро образование все повече родители и млади хора прибягват до частните уроци. 2. При добра реклама, при това сравнително евтина, можем да се превърнем в лидери на пазара само за няколко месеца. 3. Търсене на частни уроци винаги има, а предлагането в град Пловдив не посреща нуждите на потребителите достатъчно задоволително, което отваря път за бързо и трайно налагане на пазара. 4. Чрез предлагането на качествени услуги можем да си осигурим лоялни и дългосрочни клиенти, които пък да ни препоръчат на свои познати и приятели, което да спомогне по-бързото разрастване на бизнеса. 5. Не се влагат пари в производство на продукция, която не се знае дали и кога ще бъде закупена. Продава се интелектуален труд, за който ние не сме плащали предварително, но получаваме приходи, когато продадем този труд. Това е така, тъй като преподавателите няма да са на заплата, а на процент от реализираните приходи. 6. Много хора от сферата на образованието изпитват трудност да си намерят работа. Това ни дава възможност да отворим ценни за хората работни места, но така, че условията да са максимално изгодни за нас. 7. Конкуренцията се състои главно от учители, преподаващи само по един предмет, в домовете си и за своя сметка. Те разчитат да намират клиенти единствено от слабо организирана интернет реклама, по някоя и друга обявя във един-два сайта за обяви, или пък реклама в някой пловдивски ежедневник. Както вече казах би излязно сравнително евтино да се завладее пазара с добра реклама и по-подробно можем да обсъдим каква ако решим да пристъпим към реализиране на проекта. При информацията за реализирането на бизнес и рекламната кампания на следващата страница съм описал относително подробно на каква реклама ще се разчита за целта. 8. Евентуално разширяване на бизнеса в Пловдив, или в страна, като например в София, Варна и други областни градове, би излязно сравнително евтино. 9. Разходите за поддържане на бизнеса биха били ниски. Преди да опиша разходите за създаване на бизнеса, евентуалните приходи и разходи, бих искал да напиша набързо какви приходи си докарват някои частни учетели в района. Учител по математика, преподаващ на ученици частни уроци по средно 5 часа на ден си докарва приход от около 15 000лв. на месец. При него всеки ученик ходи два пъти седмично( за 1 година), за по два учебни часа, като плаща по 20 лева на час или 40 лева седмично. Той работа по 5 часа на ден с по 5-6 деца на час, почти 30 дни в месеца. Изкарва по 100-120лв. на час работа. Учителка по история, преподаваща частни уроци по 6-7 часа на ден, през всеки ден от седмицата, си докарва 15 000 – 20 000лв. на месец.. При нея всеки ученик ходи веднъж седмично ако курса е двугодишен, и два пъти седмично ако курса е едногодишен, пак за по два учебни часа, като всеки ученик плаща по 15 лева. Тя работи по 6-7 часа на ден, с по 5-6 деца на час, отново почти 30 дни в месеца. Изкарва по около 75-90лв. на час. Учителка по история, преподаваща частни уроци по 5-6 часа на ден, през всеки ден от седмицата. Тя си докарва по около 15 000 лева на месец. При нея всеки ученик ходи два пъти седмично, за по два учебни часа на ден. Тя взима по 10-15 лева на час, в зависимост от това колко човека е групата. При групи от по 8-10 човека взима по 10лв. При групи от 5-7 човека взима по 15 лева на час. Работи по 5-6 часа на ден, с по 5-10 деца на час, отново почти 30 дни в месеца. Изкарва по 80-100 лева на час. И е така при доста други учители, преподаващи на кандидат-гимназисти и кандидат-студенти. Клиентите си успяват да докарат чрез пускане на обяви в интернет сайтове за безплатни обяви и рядко във вестниците. Доста лесно бихме могли да се наложим при толкова неорганизирана реклама от тяхна страна. Реализиране на бизнес идеята Първоначалната цел на фирмата ще е оборудване на едно помещение за преподаване на групи до 10-12 ученика, реализиране на рекламна кампания и намирането на достатъчно клиенти, за да се използва работният капацитет на помещението. Докато се водят разговори за наемане на служители трябва да се пристъпи към процедура за регистриране на фирма, най-вероятно ООД, да се намери подходящо помещение за обучение, да се направи козметичен ремонт( ако помщението има нужда от него), да се закупят бюра/чинове, столове и учебни пособия. Както и да се подготви рекламанта кампания. Първоначални инвестиции: Създаване на фирма и закупуване на касов апарат: 800-1000лв. Наемане на помещение, където ще се обучават децата: 500-1500лв. ( тук броя наема за първия месец + депозита, който в повечето случаи е равен на един месечен наем) Евентуален козметичен ремонт на помещението: 500лв. ( само ако се налага такъв ремонт, в някои случаи може да се направи договорка част от сумата да бъде приспадната от наема) Закупуване на 10-12 бюра: 500-900лв. Закупуване на 10-12 стола: 600-900лв.( цената на подходящите за целтра столове варира от 30-70лв.) Учебни пособия: 500лв. ( честно казано не съм сигурен относно точността на тази сума, но тя е необходима за закупуване на пластмасова дъска за писане, канцеларски материали, учебници и помагала, от които биха се нуждаели учители при започването на дейността) Закупуване на мобилни телефона и сим карти на фирмата: 100лв. Общо: 3500 – 5200лв. Рекламна кампания: Създаване на лого: 200лв. Създаване на интернет сайта на фирмата: 500-1000лв. Създаване на допълнителни интернет сайтове: 500лв. ( тези сайтове имат за цел да увеличат ефективността на интернет рекламата). Изкачване на интернет сайта на компанията на 1-во място в Google – 200-500лв. ( това е много важно за престижа на фирмата и ефективността на рекламата) Реклама в Google – 300лв. ( по 100лв. на месец за първите 3 месеца от дейността на фирмата Реклама в интернет сайтове – 300лв. ( по 100лв. на месец за първите 3 месеца от дейността на фирмата) Поставяне на рекламен банер в известен български( пловдивски) сайт – 300лв. ( по 100лв. на месец за първите 3 месеца от дейноста на фирмата) Друга интернет реклама – 500лв. Флаери, брошури – 500-700лв. Реклама в пловдивски вестник – 300лв. ( по 100лв. за първите 3 месеца от дейноста на фирмата) Друга реклама – 200лв. Общо: 3800-4800лв. Другите необходими неща: Оборотни пари – 1000-2000лв. ( резервен капитал, с който фирмата да покрие евентуални преразходи в първите няколко месеца от съществуването й) Обща сума, необходима за реализиране на бизнес идеята и поддържането й в първите 3 месеца: 8300 – 12 000лв. Приходи на фирмата Ако се обособи помещение за 10-12 ученика, при работно време на фирмата 7:00 до 19:00 без почивен ден и запълване на цялото това работно време с класове от ученици, при среден приход 80лв. на час, могат да бъдат изкарвани придохи до 960лв. на ден, или 28 800лв. на месец. Тази сума се получава, когато бъдат сметнати часовете от работното време, по очакваните средни приходи на час от дейноста. Но тъй като това е идеален вариант за използване на пълният капацитет на помещението, е добре очакваните придохи да се понижат, тъй като е практически невъзможно винаги да се преподава на максималният брой ученици или да бъде запълнен всеки един час от 10-часовото работно време през всеки ден. Според мен доста по-реалистично е да се очаква, че при добро използване на капацитета на помещението бихме могли да реализираме приходи от порядъка на 20 000лв. на месец. Разбира се ако има прекалено много потенциални клиенти и капацитета на помещението не може да поеме наплива, винаги може работното време да бъде разширено от 7:00-21:00 като така осигурим повече работни часове, или пък да бъде реинвестирана част от печалбата в наемането и обособяването на второ помещение за преподаване, като така се покачват и възможните приходи от бизнеса. Разходи: Наем на помещение: 250-500лв. на месец Разходи за поддържане на рекламата – 300-500лв. на месец ( този разход започва да върви след първите 3 месеца, тъй като те са предвидени в разходите за първоначалната рекламна кампания) Ток и вода: 100лв. на месец ( като се изключи зимата, където може да стигнат до 500лв.) Осигуровки: 150-300лв. на месец Телефон: 100лв. на месец Счетоводител: 100-150лв. на месец Други разходи: 100лв. ( интернет, канцеларски материали, СОТ и други дребни разходи) Общо: 800-1350лв. ( и с 300-400лв. повече за ток през по-студените месеци) Тук трябва да се вземат предвид парите, които ще се плащат на преподавателите за извършената от тях работа. Смятам, че когато нещата потръгнат ще успеем да докараме тези разходи до 20-30% от месечните приходи, или иначе казано – ако изкарваме по 20 000лв. на месец, 4000-6000лв. ще отиват за заплати на персонала и 1100-1850лв. ще отиват за разходи по дейноста. Също някакъв процент от печалбата неминуемо ще отива за данъци, но колкото точно зависи от това, което се отчита на касовия апарат. Печалба При приходи от порядъка на 20 000лв. на месец, разходите възлизат на 5850-7850лв. на месец. Така чистата печалба би следвало да е от порядъка на 12 150-14 150лв. на месец.Съответно може и да е по-голяма, ако съумеем да използваме помещение за уроци по-близо до пълният му капацитет, или ако реинвестираме част от печалбата в създаване на второ учебно помещение. Услуги които можем да предлагаме: Главно ще разчитаме на частните уроци по математика, български език, история, химия и физика, за сметка на уроците по чужди езици. Уроци по български език за 1, 2, 3, 4, 5 и 6 клас ( два учебни часа – 90 минути) - група до 6 деца – по 10лв. на час на дете, или по 20лв. на дете - група от 7+ деца – по 8лв. на час на дете, или по 16лв. на дете. Уроци по математика за 1, 2, 3, 4, 5 и 6 клас ( два учебни часа – 90 минути) - група до 6 деца – по 10лв. на час на дете, или по 20лв. на дете - група от 7+ деца – по 8лв. на час на дете, или по 16лв. на дете. Уроци по български език за 7 и 8 клас( подготовка за кандидат-гимназисти) два учебни часа – 90 минути - група група до 6 деца – по 10лв. на час на дете, или по 20лв. на дете - група от 7+ деца – по 8лв. на час на дете, или по 16лв. на дете. Уроци по математика за 7 и 8 клас( подготовка за кандидат-гимназисти) два учебни часа – 90 минути - група група до 6 деца – по 10лв. на час на дете, или по 20лв. на дете - група от 7+ деца – по 8лв. на час на дете, или по 16лв. на дете. Уроци по български език за 9, 10 и 11 клас ( два учебни часа – 90 минути) - група до 6 деца – по 10лв. на час на дете, или по 20лв. на дете - група от 7+ деца – по 8лв. на час на дете, или по 16лв. на дете. Уроци по математика за 9, 10 и 11 клас ( два учебни часа – 90 минути) - група до 6 деца – по 10лв. на час на дете, или по 20лв. на дете - група от 7+ деца – по 8лв. на час на дете, или по 16лв. на дете. Уроци по български език за 12 клас( подготовка за кандидат-студенти) два учебни часа – 90 минути - група група до 6 деца – по 15лв. на час на дете, или по 30лв. на дете - група от 7+ деца – по 12лв. на час на дете, или по 24лв. на дете. Същото важи за предметите: математика, история, химия и биология. Уроци по английски, немски, френски, испански и руски ( два учебни часа – 90 минути) - група до 6 души – по 8лв. на час на човек, или по 16лв. на човек. - Група от 7+ души - по 6лв. на час на човек, или по 12лв. на човек. Уроци по чужди езици за кандидат-студенти желаещи да учат в чужбина ( два учебни часа – 90 минути) - група до 6 души – по 10лв. на час на човек, или по 20лв. на човек - група от 7+ души – по 8лв. на час на човек, или по 16лв. на човек Забележка: Тук цените включват едно посещение на ученик на даден урок. Както вече споменах на повечето ученици им се налага да ходят на уроци по два-три пъти седмично, т.е. ще трябва да заплащат цената за двучасовите уроци за всяко свое посещение. И разбира се ако има достатъчно голямо търсене и ние можем да отговорим на него, и да предложим качествени услуги, винаги цените посочени по-горе могат да бъдат качени. Заключение: В Пловдив всеки месец хората плащат по над 2 500 000лв. за частни уроци. Тези пари отиват при учители, които набират учениците си чрез не много ефективни рекламни методи. И тъй като това доколко някой, който предлага този тип услуги ще намери клиенти зависи от качеството на рекламата му, смятам, че безпроблемно можем да си завоюваме лидерската позиция в тази пазарна ниша. Освен това за да реализираме приходи от 20 000лв. на месец ние трябва да привлечем по-малко от 1% от учениците в Пловдив, които търсят къде да ходят на частни уроци. Не мисля че с правилната рекламна стратегия бихме имали особени проблеми при реализирането на идеята и утвърждаването ни като лидер на пловдивския пазар. Не е за пренебрегване и факта, че разширяването на бизнеса в Пловдив, или в други градове от страната, не би изисквало големи усилия, а само реинвестиция на малка част от печалбата. Време за реализиране на идеята: Необходимото време за реализиране на идеята е около 3-4 седмици за създаване на фирмата, намиране и оборудване на помещение, намиране на персонал и изготвяне и стартиране на рекламната кампания.
Публикувана на: 11.12.2012 Прегледи: 4817
Коментари: 0

Коментари

За контакт

Сотир Тилев

GSM
Обади се
Съобщение
  • Skype

    Новини

    Проф. д.ик.н. Петър...

    на 30.05.2019

    По време на днешното 38-мо редовно общо събрание на...

    Ръстът в цените на...

    на 19.04.2019

    Наблюдава се лек спад в обема на сделките в сектора на...

    Българинът трябва да се...

    на 18.04.2019

    Един от най-успешните мениджъри в световен мащаб –...

    Клиентите на ИПС 7 за...

    на 30.01.2019

    В последните години монтирането на проследяващи...

    "Идео Груп" за...

    на 17.01.2019

    През последните години все по-популярни, особено сред...

    Ирина Белчева- една от...

    на 14.01.2019

    Мисис България, Бизнес Дама, Енергиен експерт, Инженер,...

    KPD.BG- бизнес порталът за...

    на 10.01.2019

    Хиляди обяви и десетки нови потребители всеки ден....

    "ИПС 7"- спокойствие и...

    на 04.01.2019

    Празниците минаха, а с това интереса към предлаганите...

    Виж всички